טיפים לבחירת דלתות פנים לבית 

במקבץ טיפים זה ננחה אתכם כיצד לבחור דלתות הזזה פנים לבית כך שיקיימו את החזון העיצובי אותו אתם מתכננים. דלתות פנים שכאלו יבטאו באופן מיטבי את העיצוב הנדרש עבורכם וצפויות להשתלב בבית בדיוק על פי נוסחת העיצוב שתכננתם. המאמר יתייחס לסוגיות כמו גימור הדלת, צבע הדלת ועיצוב המשקופים וידיות הפרזול שלה אשר מומלץ להזמין מחברת דלתות.

ארבעת הטיפים לבחירת דלתות פנים לבית

טיפ מס' 1: קביעת המבנה הדקורטיבי של הדלת

במידה והדלת כיס צריכה לשרת בית בעל עיצוב כפרי, יש לגרום לה להיראות טבעי ללא אלמנטים המצביעים על התערבות מלאכותית. על אף כי הדלתות מיוצרות במפעל ועל כן תמיד מעוצבות כתוצאה מהתערבות זו, ישנן פעולות כמו ביקוע (הדמיית גזע עץ באמצעות כתמים שחורים טבעיים) שגורמות לו להיראות טבעי. זה מה שאתם צריכים כאשר אתם מתכננים עיצוב-בית בסגנון הכפרי. לעומת זאת, כאשר הסגנון הוא בורגני, עליכם להשתמש באלמנטים בורגניים המצביעים על עיצוב מלאכותי, למשל גיבוש צוהרים שקופים בצידה של פלטת הדלת.

טיפ מס' 2: קביעת הגוון של הדלת

גוון הדלת מבטא את הצביון שלה: האם כשאתם מתבוננים בדלת היא משדרת מודרניזם או עיצוב עתיק? דלת מודרנית תסתמך על צבעים בהירים דמויי לבן, בעוד דלת בעלת צביון עתיק תהיה כהה בעלת גוון דומה לעץ. למהדרין מבניכם, ניתן לבחור בצבעי דלתות ייחודיים כמו אדום כהה, בז' ואפילו אפור מטאלי לשילוב עם תבניות עיצוב שונות.

טיפ מס' 3: גיבוש עיצוב המשקופים בדלתות

את המשקוף ניתן לעצב כשהוא מלבני או עגול. משקוף מלבני בדרך כלל יתאים לעיצוב בורגני ומשקוף עגול לעיצוב הכפרי. למשקוף ישנה השפעה אדירה על הדרך בה תשתלב הדלת בחדר. לכן, אם זהו חדר קטן, מומלץ לשלב בו משקוף דק ואם החדר גדול, מומלץ שהמשקוף יהיה עבה על מנת ליצור תאימות דקורטיבית טובה בין המראה ההנדסי של הדלת למראה ההנדסי של החדר.

טיפ מס' 4: גיבוש מראה הידית

בדרך כלל, ידית עגולה תשתלב נהדר בדלת שהמשקוף שלה עגול, וידית ישרה פלס – בדלת שהמשקוף שלה מרובע. יחד עם זאת, במקרים רבים הידית העגולה יכולה להשתלב גם כאשר המשקוף מרובע. דווקא כאשר הידית מרובעת, ללא כיפוף עגול, שילובה עם משקוף עגול לא ייתן את תוצאת העיצוב הרצויה, על פי רוב. מומלץ לבדוק את עיצובן של הידיות בהדמיית מחשב לפני שמאשרים.

פוסטים אחרונים