טיפים מקצועיים לאפיון דלתות מעוצבות בבית

דלתות הזזה מעוצבות חשובות מאד לתכנון דקורטיבי נכון של ביתכם. בין אם אלו דלתות הכניסה אליהם או דלתות פנים בחדרים ובמסדרונות השונים, כשאתם יודעים מה לבחור עבור ביתכם, אתם במסלול הנכון לקראת גיבוש עיצובו. הטיפים שלפניכם יעסקו בנושאים שונים כמו עיצוב, יחסי ממד בין דלת ומשקוף, אקוסטיקה ועמידות.

אז מה הם הטיפים מקצועיים לאפיון דלתות מעוצבות בבית?

טיפ לבחירת עיצוב עבור דלתות מעוצבות

כשאתם בוחרים עיצוב יש לכם למעשה 2 אספקטים של בחינת המוצר: סגנון עיצוב – בורגני או כפרי, וכן צביון העיצוב, עתיק או מודרני. על אף שקל לחשוב כי עיצוב כפרי הוא בהכרח עתיק ועיצוב בורגני הוא בהכרח מודרני, ניתן ליצור הכל מהכל. דלת מעוצבת כפרית היא דלת בסגנון העיצוב הקלאסי, עם פיתוחים וגילופים עליה ומשקוף בעל צורה מעוגלת, או מלבנית עם קצוות עגולים. היא יכולה להיות מעוצבת בצביון עתיק על טהרת צבעי העץ, או בצביון מודרני על טהרת הצבעים הבהירים. דלת בעיצוב בורגני היא דלת עם פלטה חלקה ומבריקה, כשהמשקוף מסביבה הוא מלבני לחלוטין, ולעתים מלבני כפול (מדורג). גם דלת זו יכולה להתעצב בצביון עתיק בצבע עץ, או מודרני בצבע בהיר.

טיפ לבחירת משקופים בדלת

כשמעצבים משוקף לדלת, אחד הנתונים החשובים בו הוא העובי שלו. עובי המשקוף יוצר מציאות, ולכן חשוב מאד לדעת להתאים אותו לחדרים בהם הדלתות יוצבו. אם החדר מאד גדול, מומלץ לבחור משקוף עבה לאיזון העיצוב. אם החדר קטן, מומלץ לבחור במשקוף דק שישתלב במרחב זה ולא ייראה מגושם וגדול מדי. בדרך זו אתם שומרים על פרספקטיבה נכונה בין ממדי המשקופים לגודל החדרים.

טיפ לבחירת ידיות הדלת

בדומה למשקופים, גם כשבוחרים ידיות עבור דלתות כיס מעוצבות מומלץ לעשות זאת בהתאמה לגודל החדר. לחדר גדול תתאים ידית גדולה ולחדר קטן – ידית קטנה. זאת, מטעמי שימור הפרספקטיבה במרחב. כמובן שישנו גם נושא האחידות בבית כולו, ובמיוחד ברכיב כה בולט כמו ידית של דלת. לכן, אנו ממליצים להשתדל לבחור דגם אחיד, כשאם באחד החדרים הוא אינו מתאים מומלץ לשנות את עיצוב הדלת שם בשביל להצדיק את השוני בידית הפרזול החריגה.

טיפ לאבטחת איכות: אקוסטיקה ועמידות

מומלץ לקנות רק בחנות דלתות שידועה כמומחית לייצור דלתות אקוסטיות, כולל עריכת בדיקה של המוצר, הגעה לחנות, סגירה של הדלת ובדיקת האקוסטיקה. מומלץ לבחור דלתות מחומרים עמידים כמו עץ טבעי או פולימר לאבטחת איכות המוצר ועמידותו לאורך זמן.

פוסטים אחרונים